RADIONICA
(Samo za sudionike pitcha)
Petak, 21. 7. u 17:00 ― Festivalski centar
Mentorica: Vanja Jambrović
Vanja Jambrović
2005. godine diplomirala je komparativnu književnost i filozofiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, a 2011. godine diplomirala je produkciju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Od 2009. djeluje kao filmska producentica u Restartu. Filmovi koje je producirala osvojili su preko 150 nagrada na međunarodnim filmskim festivalima i prikazivani su na festivalima poput IDFA-e u Nizozemskoj, Hot Docsa u Kanadi, DokLeipziga u Njemačkoj, Karlovy Vary u Češkoj, Toronto FF u Kanadi, FidMarseille u Francuskoj. Film «Srbenka» Nebojše Slijepčevića (2018.) osvojio je ukupno 23 nagrade na filmskim festivalima, bio je izabran među 15 najboljih dokumentarnih filmova po izboru Europske filmske akademije i osvojio je Doc Allianze nagradu koju dodjeljuje savez europskih dokumentarnih festivala. Njeni projekti financirani su od različitih međunarodnih institucija, između ostalog od Sundance Instituta, Eurimagesa i Creative Europe. Sudjelovala je na međunarodnim radionicama za filmske producente REACT (2017.), EAVE (2015.),
Producer on the Move u Cannesu (2014.), Emerging Producer u Jihlavi (2012.) i Eurodoc (2010.). Od 2020. godine predaje na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu kolegij «Produkcija dokumentarnog filma». Od 2022 godine angažirana je kao mentor u sklopu međunarodne radionice Documentary Campus Masterschool iz Njemačke, a bila je angažirana i kao mentor na međunarodnim radionicama Ex-Oriente, CIRCLE Women Doc Accelerator i BDC Discoveries.
PITCH
Subota, 22. 7. u 12:00 ― Kino Valli
Voditelj: Ljubo Lasić
Sudjeluju: autori odabranih projekata
Jezik: hrvatski
Ocjenjivački sud: Ines Žuljević (direktorica kinodistribucije, Blitz film i video distribucija), Zdenka Gold (producentica, Spiritus Movens), Luka Mihailović (redatelj i scenarist filma Indigo kristal)
Ines Žuljević
Direktorica međunarodne kino distribucije. Stručnjakinja za distribuciju filmova s više od 23 godine iskustva u planiranju, evaluaciji, budžetiranju i distribuciji studijskih filmova glavnih aktera u industriji kao što su Warner Bros. Bros. Entertainment, Universal Pictures, Paramount Pictures, 20th Century Studios, The Walt Disney Company te velikih neovisnih kompanija kao što su MGM, LionsGate, Amblin, STX, Studio Canal i mnogi drugi.
Zdenka Gold
rođena je 1975. u Zagrebu. Diplomirala je talijanski jezik i književnost, indologiju i luzitanistiku na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Sudjelovala je na mnogim specijaliziranim filmskim radionicama među kojima su EURODOC 2011, EAVE 2013, ACE 2015, PRODUCTION VALUE 2016.
Nakon što je godinama bila angažirana u produkciji mnogih kazališnih i filmskih festivala te
na filmskim produkcijama, 2006. godine osnovala je produkcijsku kuću Spiritus movens. Tvrtka je specijalizirana za produkciju nezavisnih filmova (igranih i dokumentarnih), i bavi se organizacijom kulturnih i edukativnih događanja, koprodukcijama i servisnim produkcijama. Zdenka i dalje surađuje sa drugim produkcijskim kućama kao izvršna producentica.
Filmovi Produkcije Spiritus movens bili su prikazani i nagrađivani na glavnim A festivalima uključujući službenu konkurenciju festivala u Cannesu (Sieranevada, Cristi Puiu), Quinzaine des Réalisateurs (Murina, Antoneta Alamat Kusijanović nagrađena Caméra d’Or), službenu konkurenciju festivala u Berlinu (Bog postoji, njeno ime je Petrunija, Teona Strugar Mitevska) i Venecijansku Mostru na kojoj je Belladonna Dubravke Turić osvojila nagradu Orizzonti Award for Best Short Film. Dokumentarci Spiritus movensa redovito su prikazani na vodećim festivalima u regiji i prodani TV kućama.
Luka Mihailović
rođen je 22. 7. 1997. godine u Šapcu gde završava osnovnu i srednju školu. 2016. godine upisuje Fakultet dramskih umjetnosti u klasi profesora Darka Bajića. U toku studiranja snima nekoliko kratkih igranig I dokumentarnih filmova. Radio je kao asistent režije na domaćim i stranim produkcijama. Indigo Kristal mu je diplomski/debitantski film.
Novi program prezentacije filmskih projekata namijenjen je scenarijima i projektima u razvoju koji objedinjuju autorski i komercijalni senzibilitet. Odabrani projekti bit će predstavljeni pred tročlanim ocjenjivačkim sudom, a najbolji će osvojiti 10 000 eura za daljnji razvoj, od kojih 5000 eura dodjeljuje Blitz Film i video distribucija, a 5000 eura Hrvatski audiovizualni centar.
Projekti koji će se predstaviti: Crni labud (H. Hribar), Dolazi ljeto (A. Marin), Dvanaest riječi (L. Mavretić i V. Mavretić), Noćni valovi (F. Heraković), Nosorog (D. Turić), Ogledalo za slavuja (K. Lulić), Prozor preko puta (K. Z. Matijević), Viktorija (L. Galešić)
PROJEKTI
CRNI LABUD
Autor: Hrvoje Hribar
Djevojka sa sela dospijeva u visoku politiku, bankar iz Zagreba u seosku poslovnicu. Pod planinom D u N-skoj županiji, duboki izvor. Krupni čovjek zavitla u vodu brojač novca, zatim iz prtljažnika automobila uzme lovačku pušku i ubije se. Iz središnje banke pošalju zamjenu, Janka Borisa Labuda, koji stiže taman na sprovod. Donosi novi brojač i preuzima odgovornost za poslovnicu, a s njome i galeriju likova koji je okružuju. Pokojni bankar, komisijski se konstatira, ostavio je iza sebe sef bez centa gotovine i jednu zelenu bilježnicu s bilješkama koje mnoge mogu koštati glave. Janko bilježnicu prikrije od istražitelja ne bi li pobliže upoznao Anicu Kralj, županicu. Odluči da će joj nastaviti pomagati, na svoj način i po svojim pravilima.
Hrvoje Hribar filmski je redatelj i producent. Diplomirao filmsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti. Producirao je i režirao filmsku komediju Što je muškarac bez brkova? (2005.), najgledaniji hrvatski film u prvom desetljeću novog tisućljeća, a prije toga napisao je, režirao i producirao dva dokumentarna filma (Svijet je velik, 1999. i Bil jedon, 2001.) te svoj dugometražni prvijenac Puška za uspavljivanje (1997.). Kao redatelj i scenarist, autor je televizijskog filma Hrvatske katedrale (1992.) te kratkometražnog filma Između Zaghlula i Zahariasa (1994.). 2001. za HRT je režirao seriju Novo doba. Višestruki je dobitnik nagrade Oktavijan za najbolji film godine (Puška za uspavljivanje, Bil jedon, Između Zaghlula i Zahariasa). Od studenog 2008. član je Izvršnog odbora Federacije europskih filmskih redatelja, a od rujna 2010. do veljače 2017. bio je ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra. Član je Hrvatskog društva filmskih redatelja i Hrvatske udruge producenata. 2011. primio je Nagradu Albert Kapović Hrvatske udruge producenata za doprinos hrvatskome filmu, a 2013. godine visoko odličje francuske vlade za kulturu – Vitez reda umjetnosti i književnosti za svoje zasluge u međukulturnoj suradnji i jačanju veza hrvatskog i francuskog audiovizualnog sektora.
DOLAZI LJETO
Autor: Ante Marin
Crnohumorna znanstvenofantastična komedija o četvero mladih ljudi, razmažene djece 21. stoljeća, koji pokušavaju preživjeti na postapokaliptičnom mediteranskom otoku gdje su se okupili za potrebe team buildinga. Prvi dan roštiljaju i igraju timske igre, drugi dan dogodi se smak svijeta. Zbog izbacivanja koronalne mase sa Sunca, elektromagnetski puls uništava svu elektroniku na Zemlji. Bačen gotovo dva stoljeća unatrag, čitav moderni svijet staje. Neće se oporaviti dugo, vjerojatno nikad.
Ante Marin (1985.), diplomirao je povijest na Filozofskom fakultetu i filmsku dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Radi kao scenarist na filmskim i televizijskim projektima, a uključen je i u snimanje kratkih filmova kao scenarist, redatelj, glumac i producent. Dodatno iskustvo stekao je na brojnim radionicama i pitching forumima (Palunko, Filmska škola Kino kluba Split, Sitcom Media Pro u organizaciji Nove TV, Dani hrvatskog filma, Croatian Short Pitch ― Kratki na brzinu/Diversions, Zagreb DOX pitching). Jedan je od osnivača, koordinator nastave i predavač na Scenarističkoj školi Palunko Hrvatskog filmskog saveza. Član je Kino kluba Split, udruge Blank_filmski inkubator te Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela. Dobitnik je nagrade za društvene inovacije i različitih posebnih priznanja za volonterski doprinos.
DVANAEST RIJEČI
Autori: Luka Mavretić, Valentina Mavretić
Rudi (24), Sven (24), Ela (24), Džani (22) i Jo (22) nerazdvojni su prijatelji koji su, uz pomoć prijatelja Mikija (30), ilustratora i programera, napravili kolekciju NFT sličica. Sven ih je odlučio objaviti i prodati sam, a da u to nije uključio ostatak ekipe. Zbog tog se događaja iz prošlosti društvo ponovno okuplja u namjeri da se osveti Svenu. Plan je naizgled jednostavan: pronaći dvanaest riječi koje funkcioniraju kao šifra koja otvara Svenov digitalni novčanik.
Luka Mavretić (1991.) diplomirao je dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Objavio je dvije zbirke pjesama, Stopom u nebo (2012.) i Igra kameleona (2014.). Tri kratke drame (Neistina o visinama, Teški spojevi, Papagaj) izvedene su mu na prvom programu Hrvatskog radija u režiji Stephanie Jamnicky 2017. godine. Član je Hrvatskog društva pisaca i Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela. Sa svojim je redateljskim dugometražnim prvijencem, dokumentarnim filmom Biti u rodu s Johnom Malkovichem, već u pretprodukcijskoj fazi osvojio potporu HAVC-a, Ministarstva kulture Italije, RE-ACT fonda te nagradu HBO Europe pri Zagreb Dox Pro programu. Mini-serija Uho na kojoj radi kao koscenarist uvrštena je u prestižnu filmsku radionicu TorinoFilmLab i u prvih deset televizijskih projekata u međunarodnoj konkurenciji programa konferencija New Europe Market.
Valentina Mavretić (1993.) diplomirala je Dramaturgiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Dobitnica je nagrade Marin Držić za dramsko djelo za dramski tekst Kod Peregrinovih. Autorica je tri radio drame izvedene na HRT-u u režiji Stephanie Jamnicky. Koscenaristica je na dugometražnom dokumentarnom filmu Biti u rodu s Johnom Malkovichem. Kao dramaturginja radila je u HNK-u Zagreb, Gavelli, Maloj sceni, Dječjem kazalištu Dubrava, kazalištu Trešnja, na Dubrovačkim ljetnim igrama i drugima. Koscenaristica je na projektu za mini-seriju Uho. Vanjska je suradnica (scenaristica) na novom projektu HRT-a za Dječji program. Članica je Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela i Hrvatskog društva dramskih umjetnika.
NOĆNI VALOVI
Autor: Filip Heraković
Film je smješten u okruženje taksista koji rade noćne smjene u vrijeme velikih festivala elektronske glazbe kakvi se organiziraju na hrvatskoj obali tijekom ljeta. Glavni lik je Toni, sezonski radnik koji, nakon što dobije otkaz, igrom slučaja preuzima posao vozača Ubera. Jedne noći primi zahtjev za vožnju klijentice Sare koju treba pokupiti kod ulaza na festival i vratiti je do grada. Isprva prihvaća zahtjev, ali ga zatim otkazuje nakon što mu jedna druga grupa ponudi više novaca za prijevoz do hotela. Sljedećeg dana, ugleda policiju kako vrši izvide na festivalskom terenu povezane s nestankom te mlade djevojke.
Filip Heraković (1989.), diplomirao je filmsku i televizijsku režiju na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Napisao je i režirao nekoliko kratkih filmova prikazanih na domaćim i regionalnim filmskim festivalima. Prvi dugometražni igrani film Pelikan premijerno mu je prikazana na festivalu „Black Nights“ u Tallinnu gdje je osvojio posebnu nagradu žirija za režiju. Na Festivalu autorskog filma u Beogradu, Pelikan je osvojio i nagradu za najbolji film u sekciji „Hrabri Balkan“. Trenutačno završava i kratki igrani film Zubi krokodila koji je dobio potporu HAVC-a na Javnom pozivu za poticanje proizvodnje. Razvija i dugometražni igrani film Noćni valovi. Član je Europske filmske akademije, Društva hrvatskih filmskih redatelja i Umjetničke organizacije Plafon.
NOSOROG
Autorica: Dubravka Turić
Dok besposlen leži na kauču, Raks preko priloga na TV-u saznaje za pomor nosoroga u Africi i krijumčarenje njihovih rogova na kineskom ilegalnom tržištu. Prah od roga tamo se smatra afrodizijakom i dostiže milijunske iznose. Raks smisli plan kako u Zagrebu jednostavno doći do nosoroga i o tome obavještava svoje prijatelje, Živka i Baru. Nakon bezuspješnog traženja preparirane glave nosoroga po nečuvanim muzejima, lovačkim domovima i Titovim napuštenim rezidencijama, Raks, Živko i Bara odustanu od naivne ideje. Uskoro na TV-u vide prilog o uhićenom političaru i njegovom tajnom bunkeru sa sumnjivo stečenim umjetninama i lovačkim trofejima. Najviše im zaokupi pažnju njegova fotografija sa safarija. Odluče provaliti u bunker.
Dubravka Turić (1973.), diplomirala je filmsku i TV montažu na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Profesionalno se bavi režijom, montažom i pisanjem scenarija. Njezin prvi autorski projekt, kratki igrani film Belladonna, osvojio je Zlatnog lava za najbolji kratkometražni igrani film na Filmskom festivalu u Veneciji 2015. Film je također bio i prvi hrvatski predstavnik na Filmskom festivalu Sundance. Njezin drugi kratkometražni film, Trešnje, premijerno je prikazan u Cannesu u sekciji Quinzaine des realisateurs 2017., a Tina na Filmskom festivalu u Sarajevu 2019. Njezin prvi dugometražni film Tragovi svjetsku premijeru imao je na Filmskom festivalu u Varšavi 2022. i još je uvijek u festivalskoj distribuciji. Kao montažerka, radila je na više od 30 filmova i 200 reklamnih spotova, a kao scenaristica, osim na svojim filmovima, radila je i na dokumentarnim televizijskim serijalima Svlačionica, Mjenjačnica, Koledžicom po svijetu i ostalima. Članica je Hrvatskog društva filmskih djelatnika i Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika.
OGLEDALO ZA SLAVUJA
Autorica: Karla Lulić
Priča o Dori, profesionalnoj narikači, najboljoj u selu – kad ona cvili, i mrtvi plaču. Jednoga dana, Dora kasni i plače na krivom grobu. Njezin posao je sada mrtav, a ugled uništen. U očajničkoj potrazi za gažama plakanja, Dora upozna Dundu, čovjeka koji očajnički želi, ali ne može umrijeti. Dvoje ljudi između života i smrti, Dora i Dunda trebaju jedno drugo: ako Dora pomogne Dundi da umre, on će joj osigurati gažu, ultimativnu gažu u selu. Međutim, njihova ljubav odvest će ih u neočekivan razvoj događaja, te će Dunda moći umrijeti, a Dora konačno moći živjeti.
Karla Lulić je scenaristica, redateljica i producentica. Diplomirala je filmsku i TV produkciju na pariškoj Sorbonni. Dva je mandata obnašala dužnost predsjednice Kulturnog vijeća Grada Koprivnice. Do sada je uspješno realizirala i producirala tri nagrađivana kratkometražna igrana filma od kojih posljednji, Ostrižena, uskoro kreće u distribuciju. Njezini prvi nezavisni filmovi, U ime Jagode, Čokolade i Duha Svetoga i Slijedi… nagrađeni su i prikazani na brojnim domaćim i svjetskim festivalima. Iskustvo je stekla u pariškoj producentskoj kući Clandestine films kao asistentica i koordinatorica produkcije te na Novoj TV kao voditeljica odjela istraživanja, razvoja i planiranja on-air. Radi kao producentica na dugometražnom debitantskom projektu nagrađivanog redatelja Bogdana Muresanua Izlaz za nuždu. Debitantski dugometražni film u naprednoj fazi razvoja, crna folklor komedija Ogledalo za slavuja, podržan je od strane fonda MEDIA, Hrvatskog audiovizualnog centra i Grada Koprivnice. Osnivačica je kuće Dobar film, članica strukovne udruge Saveza scenarista i pisaca izvedbenih djela i članica Društva hrvatskih filmskih redatelja.
PROZOR PREKO PUTA
Autorica: Katarina Zrinka Matijević
Dok je u studiju portala Index davala ekskluzivan intervju o tome kako su banke hrvatskim građanima ukrale sto milijuna eura Sanja Mehinović (53) nije slutila što će je rasplakati. Prozor preko puta studija, u kojem ju je čekao najpoznatiji istraživački novinar Ilko Čimić (47), bio je prozor njezinog ureda u kojem je mjesecima u strahu printala materijale kojima će dokazati prevaru Raiffeisen Leasing Banke pod vodstvom Izidore Juroš (54). Sanjin stan bio je mjesecima zatrpan s desecima tisuća ispisanih dokaza zbog kojih je bila šikanirana, na lijekovima i zastrašivana, ali s kojima je dokazala najveću bankarsku pljačku na ovim prostorima.
Katarina Zrinka Matijević (1973.), filmska je redateljica i scenaristica. Diplomirala je filmsku i TV režiju na Akademiji dramske umjetnosti te filozofiju i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Prvi put na sebe skreće pozornost nagrađivanim studentskim filmom Dvoboj (1998.). Njezin prvi profesionalni dokumentarac, O Kravama i ljudima (2002., suredatelj Nebojša Slijepčević), prikazan je na važnim međunarodnim festivalima kao što su IDFA, München itd. 2003. snima Peščenopolis. Njezin dokumentarni film Iza lica zrcala (2016.) nagrađen je Oktavijanom i prikazan na nizu prestižnih dokumentarnih festivala. 2016. premijerno joj je prikazan prvi igrani dugometražni film Trampolin koji, nakon brojnih projekcija na međunarodnim festivalima, u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini, služi za edukaciju stručnog kadra unutar Poliklinika za dječju i adolescentsku psihologiju i psihijatriju.
VIKTORIJA
Autor: Luka Galešić
Četrdesetogodišnja Viktorija neugledna je, povučena i frustrirana djevica koju dominantna i narcisoidna majka Fabijanka tretira kao sluškinju. Nakon što Fabijanka iznenada doživi ozbiljan moždani udar, Viktorija shvaća da ako majku vrati u stan, gubi svoju slobodu u potpunosti. Uz podršku svog šefa Lucijana, starog udovca i vlasnika antikvarijata, donosi odluku života i smješta majku u dom za nemoćne. Progonjena osjećajem krivnje, ali i uzbuđenjem zbog novonastale slobode, kreće u naglu konzumaciju života i ponaša se kao prava tinejdžerica: prvi put farba kosu, depilira se, posjećuje ginekologinju, kupuje ženstvenu odjeću, upisuje jogu, upija priče o seksu, pokušava steći prijateljice, razdjevičuje samu sebe i odlazi na speed date.
Luka Galešić (1991.), nakon studija novinarstva na Fakultetu političkih znanosti i studija dramaturgije na Akademiji dramske umjetnosti, 2016. upisuje filmsku i TV režiju na istoj akademiji na kojoj završava posljednju godinu diplomskog studija, smjer igrani film. Za regionalni projekt „Pravda“ kao student dramaturgije nagrađen je Rektorovom nagradom. Radio je kao suradnik na scenariju dugometražnog filma Lada Kamenski Sare Hribar i Marka Šantića. Posljednje tri godine aktivno radi kao asistent režije na domaćim filmovima i serijama poput Dnevnika Pauline P., Glave velike ribe, Zbornice, Šestog autobusa, itd. Trenutačno razvija dugometražni igrani debitantski film Viktorija.
Za sve dodatne informacije pošaljite nam upit na industry@pulafilmfestival.hr
Želimo vam dobrodošlicu na Industrijski program 70. Pulskog filmskog festivala ― Pula Pro!